Dreptul muncii
Dreptul muncii este ramura de drept care cuprinde normele juridice aplicabile relaţiilor de muncă individuale şi colective, ce se nasc între angajatori şi salariaţi cu ocazia prestării muncii.
Dreptul muncii a fost definit ca fiind acea ramură a sistemului de drept alcătuită din ansamblul normelor juridice care reglementează relaţiile individuale şi colective de muncă, atribuţiile organizaţiilor sindicale şi patronale, conflictele de muncă şi controlul aplicării legislaţiei muncii.
Litigiile de muncă apar de regulă între persoanele care au statutul de salariat şi angajator, dar pot apărea şi între persoanele care încă nu au obţinut acest statut și vor sa-l obțină sau au deținut această calitate și au pierdut-o, revendicând un drept prevăzut de legislaţia muncii.
Echipa noastră oferă servicii de consultanță juridică, asistare și reprezentare în fața instituțiilor publice, instanțelor judecătorești ori a altor entități juridice, prin redactarea documentelor ori consultantă juridică permanentă, asigurând respectarea tuturor drepturilor recunoscute de lege pentru clientul care apelează la serviciile noastre.
Consultanța juridică este necesară de la începutul relației contractuale de muncă (negociere, întocmire contract de muncă, înțelegere clauze), pe parcursul raporturilor de muncă (respectarea drepturilor și garanțiilor contractuale precum: drepturi salariale, drepuri de odihnă, dreptul la plata orelor suplimentare, condiții de muncă improprii, concedii neplătite, decizii de sancţionare disciplinară, contestarea deciziilor de sancţionare disciplinară, paguba produsă angajatorului, încalcarea clauzei de neconcurență, a clauzei de confidențialitate, încalcarea clauzei de formare profesională sau a clauzei de mobilitate etc) până la finalizarea acestora (decizie de concediere, demisie, contestarea deciziilor de concediere sau de concediere abuzivă, actionare în instanţă a angajatorului pentru daune materiale și morale, neplata drepturilor salariale etc.
De asemenea, vă oferim servicii de redactare a regulamentului de ordine interioară (ROI) în conformitate cu legislația în vigoare, redactarea fişei postului privind principalele atribuţii, sarcini şi responsabilităţi ale angajaților, contracte de muncă, opinii juridice, memorii, puncte de vedere.
Prin litigii de muncă înţelegem divergenţele apărute între subiectele raporturilor de muncă, privind realizarea unui drept pentru soluţionarea cărora este necesar să apelăm la o procedură prevăzută de dreptul muncii.